Tutorial constructii sate

Acest tutorial se adreseaza in special playerilor care nu joaca travian de foarte mult timp si contine sfaturi pe care le pot urma sau nu, este la alegerea lor.


-> Primul Sat

Fiecare jucator incepe cu satul standard cu 6-4-4-4, adica 6 lanuri de grau si cate 4 mine din fiecare resursa. La inceput se dezvolta campurile de resurse, hambarul si granarul precum si primaria. Beciul e o cladire importanta sa iti tii resursele in siguranta mai ales daca vecinii te-au luat la ochi si vor sa te farmeze.

Daca esti teuton, tactica de inceput este foarte simpla, din cauza faptului k ai doar 3 zile noob protection daca te inregistrezi de la inceput, faci Primarie lvl 3 -> Adunare si in final Cazarma si pana expira protectia de 3 zile ai 3 maciucari cu care poti farma:

8 clubs = 420 resurse / raid . Intr-o zi se recupereaza resursele.

Dupa ce va dezvoltati productia si mentineti raidurile puteti incepe sa va pregatiti pentru satul 2, de recomandat este sa faceti rezidenta pentru ca cost mai putin si se face mai repede + ca tot la lvl 10 trebuie sa o duceti ca pe palat si de obicei toti incepem cu rezidenta si nu palat.


-> Al Doilea Sat

Este recomandat a nu va fonda satul 2 lipit de primul sat ci la cateva patratele distanta. Daca sunteti un jucator experimentat este de recomdat un 15 cropper sau un 9 cropper ca al doilea sat deoarece aceste croppere cer multe resurse si sunt greu de dezvoltat daca nu stiti sa folositi un sistem eficient de farmat.
Daca acest sat este un cropper este recomandat sa va faceti capitala aici, adica sa puneti palatul pe satul acesta si sa il faceti capitala deoarece foarte multi isi tin armatele de offense pe capitala(eu nu recomand acest lucru).
In cazul in care acesta este cropper, dezvoltati minele de crop si nu cele de resurse pentru k il veti sustine cu primul sat si cu resursele ce le veti aduna din farmat + hambar si granar pana la lvl 9(presupunand k deja aveti pe sat o mica armata de raiduri).
Daca este un sat standard atunci il veti dezvolta ca primul sat numai k nu veti face armata si veti dezvolta numai resursele.


-> Al Treilea Sat

Pentru satul 3, in cazul k satul 2 a fost cropper, se recomanda un sat de productie pentru k este destul de greu sa sustii 2 croppere cu un singur sat de productie si este si mai greu in cazul in care multi nu au un sistem de farmat pus la punct.
Se repeta povestea ca la primul sat daca este sat de resurse sau ca la al doilea sat daca este cropper.
Fiti atenti la punctele de cultura pentru k veti avea nevoie de ceva puncte pentru a dezvolta acest sat si deci este recomandat sa mai dati o petrecere mica pe primul sat daca aveti destule resurse.
O ambasada este bine sa aveti si pe acest sat pentru a produce cat mai multe puncte de cultura fapt ce l-am explicat si in tutorialul pentru cladiri.


-> Al Patrulea Sat

De aici incolo veti proceda folosindu-va de ce am explicat la primele 3 sate, nu uitati sa tine-ti un ochi pe punctele de cultura sa stiti cand puteti fonda urmatorul sat. Este important sa va clasificati satele in:

-> sate de suport
-> sate garaj
-> sate/sat de offense
-> sate/sat de defense

Cu cat mai organizat aveti satele impatite cu atat mai bine va puteti gestiona contul si puteti sa va dezvoltati mai bine.



Si pentru k tot suntem la partea de dezvoltare a satelor am sa explic si cate ceva despre armata si despre senatori si chiefi.

-> Armata

Multi dintre noi isi face fortele ofesive pe capitala, care de obicei este un 9 cropper sau un 15 cropper, pentru faptul k productia de crop este mai mare ca in cazul satului cu 6 lanuri de grau.
Puteti transforma primul sat in sat defensiv deoarece aveti deja o productie foarte buna si va permite transformarea lui foarte rapida intr-un sat de offense.
Mai tarziu va puteti gandi la a fonda un sat de offense langa capitala, aceasta devenind garaj pentru satul de offense, pentru a beneficia de Cazarma/Grajdul extins, costisitoare dar foarte utile pentru productia de armata.


-> Senatori/Chiefi

Fondarea de sate este renatabila pana pe la 5 sate mai ales in cazul galilor sau teutonilor care pot construi numai o cladire pe cand romanii pot construi o mina si o cladire in acelasi timp.
De la satul 5 puteti sa va ganditi deja la cucerire, chiar de la satul 4 daca v-ati dezvolatat bine. La inceput veti cuceri cu ajutorul colegilor de alianta dar mai tarziu pe la 8-9 sate veti dispune de un numa sufiecient de senatori/chiefi pentru a cuceri singuri.
Daca in timpul unui atac cu senator/chiefi dati o petrecere mare in satul dinc are atacati atunci senatorul/chieful va scadea mai mult loialitatea, aprox 10-15%.


*Cropper = Un sat ce contine 9 sau 15 lanuri de grau.


Tutorialu este doar un ghid indrumator pentru incepatori si este scris din punctul meu de vedere, utilizarea lui ramane la atitudinea jucatorului.